Leonardo da Vinci mobilitások
A projekt fő célja volt az iskolában folyó valamennyi szakképzési területnek lehetőséget biztosítani külföldi szakmai gyakorlatra. A címben is szereplő téma, a színek, formák és dekoratív elemek a térberendezésben az iskola által oktatott valamennyi szakmát érinti.
Hazánkban is egyre nagyobb a kereslet a virágkötők által készített modern virágkötészeti kompozíciók (pl Landart sítulsú), nagy térbeli alkotások készítésére különösen rendezvények, esküvők alkalmával. Az olaszországi versenyen való részvétel virágkötőink számára biztosította a nagy, térbeli alkotások készítésének lehetőségét mediterrán környezetben, ennek megfelelő növényválasztékkal. A virágüzleti gyakorlat során további lehetőség volt esküvők, rendezvények dekorálására, vaalmint ezt a megszerzett tudást fejleszthették, elmélyíthették a résztvevők.
A parképítő és -fenntartó technikus diákok viszonylag jó eséllyel helyezkednek el kisebb vállalkozásoknál, vagy alapítanak saját vállalkozást, hiszen kialakulóban van hazánkban is egy társadalmi réteg, aki nagy hangsúlyt helyez a szép, esztétikus kert, park kialakítására szakember által. Ezekben a kertekben lehetőség van jobb minőségű, különleges anyagok, növények használatára is. Ezen anyagok, növények (pl. BigBonsai), technikai megoldások megismerésére, inspriráció gyűjtésére kiváló lehetőség volt a külföldi szakmai gyakorlat termesztőüzemekben, tanműhelyekben és kisebb témakertekben, nagyobb közparkokban tett látogatás során.
A dísznövénytermesztő diákok elsősorban növényismereti tudásukat fejleszthették a hazaitól eltérő fajtakínálattal rendelkező nemzetközi tankertészetekben, de számukra is fontos tapasztalat volt a termelőüzemi munka megismerésén túl, hogy hogyan lehet az előállított növényeket felhasználni hatalmas közparkokban, kisebb témakertekben.
Fontos célkitűzése volt a projektnek, hogy a szakmai gyakorlaton részt vevő diákokon túl a tanárok és a többi diák is profitáljon a lehetőségből, ezért több témában fényképes oktatási segédanyagot állítottunk össze.
A projekt nagyon fontos eleme, célkitűzése az egyéni fejlődés nyelvi, szociális értelemben is. A diákok kivétel nélkül érettebbé, magabiztosabbá váltak a külföldi tartózkodásnak köszönhetően. Néhány diák életében különösen komoly változást hozott a projekt pl. külföldi munkavállalást.
Németország, Westerstede
Kató Eszter
Batári Csilla
Nagy Rebeka
Orbán Viktória
Papinóth Vanda
Olaszország, Bugnara
Valter Anikó-Szpisják Melinda
Czinege Tímea - Végh Lilla
Franciaország, Párizs, Ecole du Breuil
Nagy Dániel
Csurgó Tibor
Bana Sándor
Krasznai Andrea
Kőműves Nikolett
Franciaország, Lycée Horticole Saint Antoine
Hegedűs Gabriella
Farkas Bernadett
Hermann Ákos
Mezei Richárd
Turiák Anna
Finnország, Turenki
Demeter Fruzsina
Rácz Zsolt
Marton Márk
Mazula Ádám
Orsós László
Urbán Bettina